Ahad, 19 Disember 2010

MY HAMSTER





Semua orang mempunya hobi masing2 termasuklah diri ini... Ni gambar hamster saya masa mula2 beli 4 bulan sudah. Comel sangat2 hamster ni ala2 hamtaro tp lagi comel... Sebenarnya hobi nak memelihara hamster ni bermula lama sudah cuma perlu mendapatkan kebenaran daripada parents sebelum mula berjinak-jinak dengan hobi kita ni. Sebab kos untuk menjaga hamster ni agak tinggi sebenarnya. Kita perlu beli makanan, habuk kayu, vitamin supaya kebajikan hamster sentiasa dijaga... Tapi kalau nak berjimat, boleh bagi makan buah2an macam sengkuang, karot, semua jenis sayur2an yang bersesuaian (pastikan dibasuh dahulu supaya hilang racun perosak), buah2an tempatan, nasi pn boleh, telur (untuk menambahkan protein), roti, ap2 jer. Tapi coklat kurang sesuai.

Haiwan ini manja sebenarnya... Dia(hamster) tidak akan menggigit tuan dia melainkan kalau dirinya berasa terancam dan terkejut. Contohnya saya pernah digigit hamster kerana g kacau hamster ni masa dia th tido.. hehehe ( nasihat : jangan sesekali ganggu hamster ketika sdg sedap tido, sama jugak mcm kita tgh sedap tido, org kacau msti marah kn?) Kalau nak rapatkan hubungan tuan dengan hamster, selalulah bersembang atau bercakap dengan hamster kita. Dia akan kenal tuan dia kerana selalu meluangkan masa bermain dan bersembang dengan hamster ni.

Okey la next time i share lagi post about hamster ok..tata..
mood tibe2 kurg stabil..

FOR THE REST OF MY LIFE

I praise Allah for sending me you my love
You found me home and sail with me
And I'm here with you
Now let me let you know
You've opened my heart
I was always thinking that love was wrong
But everything was changed when you came along
OOOOO
And there's a couple words I want to say
For the rest of my life
I'll be with you
I'll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I'll be loving you. loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I'll thank Allah for open my eyes
Now and forever I I'll be there for you
I know that deep in my heart
I feel so blessed when I think of you
And I ask Allah to bless all we do
You're my wife and my friend and my strength
And I pray we're together eternally
Now I find myself so strong
Everything changed when you came along
OOOO
And there's a couple word I want to say
For the rest of my life
I'll be with you
I'll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I'll be loving you. loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I'll thank Allah for open my eyes
Now and forever I I'll be there for you
I know that deep in my heart now that you're here
Infront of me I strongly feel love
And I have no doubt
And I'm singing loud that I'll love you eternally
For the rest of my life
I'll be with you
I'll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I'll be loving you.loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I'll thank Allah for open my eyes
Now and forever I I'll be there for you
I know that deep in my heart
-
-
-
-MAHER ZAIN-

MY HEART HAPPY NOW

Baru tadi on fb dan aku pun rasa macam tak tahu nak buat apa.

Bosan.

Cuti yang lama ni buat aku tak keruan.2 bulan kot!Gila aku kalau duduk rumah dok melopong saja,makan tidur bangun tengok tv...ishh aku tak nak macam gitu.

Tapi tadi aku terima mesej dari Kim Lin,my qiao po :) Best friend.Terharu aku dia masih ingat kat aku lagi.Dia cakap "I afraid if u forgetting me,so I message u.need to do it".

Dear,how come I can forget u?how come I can remove u from my memory because u are too kind.I miss all your touch and laugh.I miss to sleep on your bed while u doing your work.And I miss nescaffee that we having it at spare time.I miss to breakfast,lunch and dinner with u lah.

Hope can meet u one day

KUATKAN SEMANGAT KU YA ALLAH

Seminggu study week aku - x tahu la apa yg aku dpt.( ilmu atau seronok semata-mata ) selalu sangat berjalan-jalan. Banyak persoalan yg timbul dlm minda aku ini :
adakah aku x fikir langsung tentang final exam yg bkl menjelma berapa hari lagi..?
adakah aku sempat belajar semua ini dlm masa yg singkt.?
aku x takutkah akan result exam nnt.? suka sgt ka nak reapeat.? sanggup.?
ya allah... kembalikan mood aku untuk study..


** ya allah maafkan hamba keji mu ini.. berikan dia ketenangan dan keselesaan untuk belajar.!! sesungguhnya engkau maha pemurah lagi maha pengasih. aku tahu telah banyak perkara yg aku lakukan yg boleh membawa kepada kemurkaan kamu ya allah..aku hamba biasa mu ya allah**

TETAPKAN HATIKU


“Ya Allah yang memiliki segalanya,
andai diri ini bakal menyimpang dari landasan Mu Ya Allah..
maka Kau ambillah diri ini ketika masih berada dalam nikmat Islam…
andai diri ini suatu hari nanti ditakdirkan mungkin berpaling dari ajaran sebenar...
maka hamba Mu ini memohon agar
Kau jemput hati ini ketika masih mentauhidkan Mu Ya Allah..
dan kau kekalkanlah nikmat islam dan iman dalam sanubariku..
sehingga ke hembusan nafasku yang terakhir…”
aminn ya rabbal alamin..

BUAT DIA YANG MASIH WUJUD DALAM HATI AKU

CINTA TANPA KATA2

Hidup adalah warna warni
Jika datang cinta selalu
Menuntut pengorbanan
Sejak manusia pertama

Aku adalah pencinta biasa
Yang dengan hati mencintaimu
Mencinta dengan caraku
Cinta yang mengharapkan setia

Cinta tanpa kata-kata
Cinta seperti embun dan pagi
Cinta seperti bulan dan bintang
Cinta seperti api dan bara


Kamu telah ku pilih untuk cintaku
Bukan cinta untuk melampiaskan nafsu semata-mata
Bukan cinta untuk saling berdusta
Tapi cinta untuk meraih bahagia

Ku nikmati semua waktu yang ada
Walau hanya dalam dunia maya kita bersua
Walau hanya dalam nada mendengar suara
Nurani ku menyimpan harapan menjadi nyata
Serta berharap dapat menikahimu untuk selamanya
----MOHD AZWAN----
YES OR NO
?
?
?
DUNOO THE ANSWER
IKUT SAJE LALUAN UDARA
-----
SMILE
--
-

PUISI KETIKA CINTA BERTASBIH



Puisi Ketika Cinta Bertasbih oleh Sheikh Jalaluddin al-Rumi

Cinta adalah kekuatan,
yang mampu mengubah duri jadi mawar,
mengubah cuka jadi anggur,
mengubah sedih jadi riang,
mengubah amarah jadi ramah,
mengubah musibah jadi muhibbah,
itulah cinta..

Dideklamasikan oleh Ayyatul Husna

—–

Sekalipun cinta telah ku uraikan,
dan ku jelaskan panjang lebar,
namun jika cinta kudatangi,
aku jadi malu pada keteranganku sendiri…
meskipun lidahku telah mampu menguraikan,
namun tanpa lidah, cinta ternyata lebih terang..
sementara pena begitu tergesa-gesa menuliskannya..
kata-kata pecah berkeping-keping,
begitu sampai kepada cinta..
dalam menguraikan cinta,
akal terbaring tak berdaya,
bagaikan keldai terbaring dalam lumpur..
cinta sendirilah yang menerangkan cinta dan percintaan..

Dideklamasikan oleh Anna AlthaFunnisa

cerita nie sangat memberi impak yang besar dalam hidup aku..lebih kepada pegangan hidup lebih kepada kekuatan dalam diri...lebih daripada apa yang pernah aku lihat sebelum nie....perjuangan sangat di perlihatkan dalam jalan cerita nie..sangat luar biasa....love it !!


FINAL EXAM 2010

actually exam nak dekat lagi 2 hari tapi satu ape pun aku tak bace..dah aku masih lagi di kampung dan takde mood untuk balik ke seremban buat mase nie.seriuse aku patah hati dan macam2 bermain dalam kepala otak nie..tapi mcm2 pun masalah mengenai exam langsung aku tak fikir...Ya Allah kau permudahkanlah uruskan ku dan Kau bukak la pintu hati aku nie yang makin keras dan di penuhi perkara2 yang tidak aku inginkan...Last pointer aku 3.67 dan aku harap aku tak down untuk exam kali nie tolong..tolong aku nak kan keajaiban yang dibuat oeh diri aku sendiri..aku perlukan seseorang untuk menguatkan semangat aku yang semakin down kebelakangan ini..sangat lose & stress........i need some one to be a guide in a real life....but who.?
Ya Allah bantulah aku ..... sesungguhnya aku manusia yang sgt lemah masa kini..amin....



BE SERIUSE MIA !

mungkin ramai yang kenal aku tapi mereka tak faham aku...bila tengok aku nie lembut je mungkin mereka boleh permainkan aku perbodohkan aku,,,no mereka silap dan silap besar...salah percaturan if kalau diorang fikir aku mcm tue...cause what,,?? cause im not like that.
aku nak jadi manusia yang seriuse pada masa yang sama aku nak jadi manusia yang sabar..
sabar macam cerita dalam "AQSO DAN MADINA" aku nak jadi MADINA..tapi aku tak boleh..aku dah cuba beberapa kali tapi sabar aku ada hadnya.....aku paling tak suka bila mana orang cuba untuk memperbodohkan aku dan fikir aku nie macam puppet...no wonder la aku tak ramai sangat kawan yang ngum coz aku ade life aku sendiri..lantak la ape orang nak cakap belakang aku,,k..jgn sampai aku dengar..kalau aku dengar,,,siap la bagi sesiapa yang cuba menjatuhkan maruah aku...
style aku berkawan dengan orang ialah,,,aku akan simpan keburukan orang.,tapi jangan menyesal kalau orang cari gaduh dgn aku,,buruk baik luar dalam diorang akan terbukak bile2 mase saje....yea...aku tahu tu salah tapi...manusia semua tak same...dan aku adalah salah seorang daripadanya..masing2 jaga maruah masing2...jaga mulut jaga perilaku.....
seriuse...aku memang manusia seriuse....dont play2 dgn hidup aku dan life aku...x kire perempuan atau lelaki....aku juga manusia pedendam...dan pada masa yang sama aku baik hati...huhu mcm mane tu...sendiri mau fikirlah..setiap manusia tu ade baik ade buruknye..sebab kita bukan mcm Nabi Muhammad kekasih ALLAH...bersifat maksum....so please be nice to me...then i will hormatkan you all....

p/s: aku bukan lemah cuma aku tak mau cari gaduh..beware..
astafirullahhalazim.....

TUHAN IZINKAN AKU MEMINTANYA KEMBALI

Dia yang dulu selalu ada untukku
Dia yang dulu selalu bangkitkan semangatku
Meski tak pernah ada dariku untuknya
Dia tak pernah tinggalkanku...

Dia yang berjanji untuk selalu menemaniku..
Dia yang selalu katakan ”takkan pernah membiarkan ku sendiri”

Tak pernah kusangka Kau ambil dia secepat ini, Tuhan
Meski apapun yang kulakukan tak mungkin membuatnya kembali
Kutahu semua diluar kuasa manusia
Tapi, izinkan aku memintanya kembali
Meski hanya untuk beberapa detik disela-sela waktuku
Kuingin ungkapkan betapa dia sangat berarti bagiku.....

AKU MANUSIA YANG LEMAH


"Sebutir air mata yang jatuh kerana keinsafan adalah lebih baik daripada sejuta mutiara di dasar lautan..sejernih wajah kerana wudhu yang sempurna adalah lebih bercahaya daripada kilauan segunung emas permata..sesuci hati hanya kerana ILAHI itulah hakikatnya CINTA yang abadi
"
Surat Cinta Buat Hati yang Lesu

Surat ini kutujukan untuk diriku sendiri serta saudara-saudaraku yang Insya Allah tetap mencintai Allah swt dan Rasul-Nya di atas segala-galanya. Kerana hanya cinta itulah yang dapat mengalahkan segalanya, cinta hakiki yang membuat manusia melihat segalanya dari sudut pandangan yang berbeza, lebih bermakna dan indah.
Surat ini kutujukan pula untuk jiwaku serta jiwa saudara-saudaraku yang mula lelah menapak di jalan-Nya, ketika seringkali mengeluh, merasa terbeban bahkan terpaksa untuk menjalankan amanah dakwah yang sangat mulia. Padahal tiada kesakitan, kelelahan, serta kepayahan yang dirasakan oleh seorang hamba melainkan Allah swt akan mengampuni dosa-dosanya dan memberinya ganjaran dengan sebaik-baik ganjaran.

Surat ini kutujukan untuk hatiku dan hati saudara-saudaraku yang kerap kali terisi oleh cinta selain-Nya, yang mudah sekali terlena oleh indahnya dunia, yang terkadang melakukan segalanya bukan kerana-Nya. Lalu di ruang hatinya yang kelam merasa senang jika dilihat dan dipuji orang lain, entah dimana keikhlasan? Maka saat ini kurasakan kekecewaan dan kelelahan kerana kulakukan tidak sepenuhnya berlandaskan keikhlasan, padahal Allah tidak pernah bertanyakan hasilnya. DIA hanya akan melihat kesungguhan dalam proses dan usaha.

Surat ini kutujukan untuk ruh-ku dan ruh saudara-saudaraku yang mula terkikis oleh dunia yang menipu, serta membiarkan fitrahnya tertutup oleh maksiat yang membiarkannya untuk dinikmati. Lalu dimanakah kejujuran diletakkan ? , dan kini terabai sudah secara nurani yang bersih, saat ibadah hanya rutin semata, saat fizikal dan fikiran disibukkan oleh dunia, saat wajah menampakkan kebahagiaan yang tepu. Cubalah sejenak, luangkan waktu untuk melihat hatimu menangis, tertawa, atau merana.

Surat ini kutujukan untuk diriku dan saudara-saudaraku yang sombong, yang terkadang bangga pada dirinya sendiri, sungguh tiada satupun yang membuat kita lelah di hadapan-Nya, selain ketaqwaan. Padahal kita menyedari bahawa tiap-tiap jiwa akan merasakan mati namun kita masih leka dengan kefanaan.

Surat ini kutujukan untuk hatiku dan hati saudara-saudaraku yang mulai mati, saat tiada getar penyesalan ketika kebaikan terlewat begitu saja, saat tiada rasa berdosa ketika menzalimi diri dan saudaranya.

Akhirnya, surat ini kutujukan untuk jiwa yang masih memiliki cahaya meskipun sedikit, cubalah kau jaga agar cahaya itu tidak padam. Maka terus kumpulkan cahaya itu hingga ia dapat menerangi wajah-wajah di sekelilingnya, memberikan keindahan Islam yang sesungguhnya. Hanya dengan kekuatan dari-Nya. Ya Allah saksikanlah, sesungguhnya aku telah menyampaikan. Wallahu ’alam bish-shawab.

Semoga tetap istiqamah di jalan-Nya. Sungguh, syurga takkan pernah pantas ditukar dengan lalai dan kemalasan.
Dari Saudaramu yang mencintaimu kerana Allah ...
Ibnu Sa'id Al Faqir


p/s: Sedari dulu hati ini pun merindu akan ketenangan jiwa ketenteraman hidup. Dimana lagi aku temukan erti sebuah hidup? Kemana lagi kudapati cinta yang hakiki? hanya padaMU


something to share with everyone..kerana masa kita bersedih itu Syaitan* amat suka sekali berdampingan..jadi bila rasanya kita bersedih...ingatlah bahawa:

disebalik kesusahan pasti ada kesenangan...

1. Jangan bersedih, Allah Maha pengampun dan Maha penerima taubat
2. Jangan bersedih, setiap sesuatu telah ada qada dan qadar
3. Janagn bersedih, kerana kelapangan pasti datang
4. Jangan bersedih, kerana rahmat Allah melimpah ruah
5. Jangan bersedih, memaafkan org yg menyakiti itu lebih baik
6. Jangan bersedih, masih banyak lagi nikmat yg ada pada diri kita
7. Jangan bersedih, dunia ini tidak layak ditangisi
8. Jangan bersedih, banyak cara untuk mengusir kesedihan
9. Jangan bersedih, anggaplah celaan org itu sebagai angin yang lalu
10. Jangan bersedih , hinaan tidak selamanya buruk
11. Jangan bersedih, pilihan Allah adalah yang terbaik
12. Jangan bersedih, selagi anda masih boleh berbuat baik kepada org lain
13. Jangan bersedih, keranan banyak lagi jalan untuk meringankan musibah
14. Jangan bersedih, masih ramai org yang menyayangi anda
15. Jangan bersedih, kerana masih ada kehidupan lain
16. Jangan bersedih, tanyalah dirimu tentang hari ini, kemarin dah esok
17. Jangan bersedih, kesedihan boleh merosakkan badan dan akal fikiran
18. Jangan bersedih, kerana hidup ini bukanuntuk bersedih
19. Jangan bersedih, selagi anda beriman kepada Allah
20. Jangan bersedih, segala yg ada didunia ini tidaklah berharga
21. Jangan bersedih, nikmati lah apa yang anda miliki sekarang
22.Jangan bersedih, bolehjadi cubaan ini adalah anugerah
23. Jangan bersedih, kerana anda berbeza dengan orang lain
24. Jangan bersedih, terkadang kesulitan mengandungi manfaat
25. Janagn bersedih, kehidupan ini lebih singkat dari yg kita jangkakan
26. Jangan bersedih, kesedihan akan membuatkan musuh anda gembira
27. Jangan bersedih, hadapilah kenyataan walaupun pedih
28. Janganbersedih, kerana...segalanya akan berakhir..insya-Allah

Peringatan tentang kesedihan:

Mengingati Allah: hati kan menjadi tenang
Solat: ubat yg mujarab menghilangkan kesedihan
Redha

Sabtu, 18 Disember 2010

PLEASE PROTECT ME

Untukmu Bakal ‘Imam’ ku..Untukmu Bakal ‘Imam’ku yang tiada siapa mengenali termasuklah diri ini,
dirimu masih rahsia penciptamu..rahsia yang telah ditentukan untukku,
yang perlu kusingkap dengan segunung taubat dan sepenuh sungguhan
sujudku, cuma jambatan istikharah jua yang bisa merungkai rahsiaku
ini….

Ketahuilah wahai mujahidku,Ketahui namamu tidak menjadi
idamanku, apa lagi untuk menatap wajahmu, Menggeletar diri ini apabila
terfikirkan azab Allah, justeru diri ini amat bersyukur kerana masih
tidak di takdirkan sebarang pertemuan sedar antara kita, ku bimbang
andai terjadi pertemuan itu sebelum lafaz akad darimu, sungguh kita
menempah siksaan Allah. Ya Tuhan kami lindungi kami…

Biar
bertahun lama yang ku tunggu bukan dirimu tetapi yang ku tunggu adalah
lafaz akad yang akan membimbing diri ini ke Jannah Allah.Apalah ertinya
perasaan kasih yang bersemi untukmu suamiku andai maharnya bukan
kemampuanmu untuk mendidikku menjadi mujahidah yang mencintai DIA lebih
dari segala…

Tiada yang lebih bahagia suamiku, melainkan
didikanmu yang akan membuatkan diri ini mencintai perjuangan menegakkan
Deen ini, berikan ku sepenuh kekuatanmu dalam mendidik iman ku agar
syahidmu ku damba, berikanku segala kasihmu jua agar sujudku kan tegar
padaNya dalam memohon dikurniakan pada kita mujahid-mujahid yang akan
menyambung perjuangan baba mereka.

Berikanku sepenuhnya
sebahagian hati yang kau sediakan untuk diriku agar sebahagian hati mu
itu akan menjadi inspirasi padaku untuk menghantar satu per satu
mujahid kita ke medan jihad, Mungkin kau hairan suamiku, mengapa diri
ini hanya mahukan sebahagian hatimu dan bukan sepenuhnya. Suamiku,
hatimu itu milik robbul jaleel, dan ku pohon sebagaian itu sebagai
semangatku wahai suamiku, Dari awal lagi sudah ku didik hati ini,
bahawa dirimu suami ku bukan milikku dan juga mujahid-mujahidku itu
bukan milikku kalian milik Allah, dan diriku hanya medan yang
diciptakanNya untuk menyambung generasi jihad dari rahim ini.

Wahai
suamiku, seadanya diri ini sekarang, hanyalah dalam mujahadah
mentarbiyyah jiwa agar diriku bisa menjadi sayapmu mengenggam syahid.
Tersangatlah bimbang diri ini andai ku gagal mendidik hati, kerana yang
kuimpi seorang pejuang untuk menyambung jihad yang terbentang dengan
melahirkan para mujahid…

Wahai suamiku, walau dimana jua
dirimu dan siapa jua dirimu yang psti bersama kita mendidik hati
mencintai SYAHID demi redhanya, sebagai hamba yang menikmati kurniaan
yang tidak terkira dari rafiul a’la, bersamalah kita bersyukur,
bersyukur dengan mencintai DIA lebih dari segala isi dunia dan dunia
ini…kerana hilang erti pada sebuah kehidupan andai cinta dari Allah
tidak kita balas, andai cinta sementara bisa mmelukakan hati sepatutnya
hati-hati kita robek sudah kerana gagal membalas segunung cinta dari
DIA Maha Esa…

Semoga semuanya terjawab dalam sujud yang kita
labuhkan demi redhaNya…biarlah seribu malam berlalu tapi pastikan
ianya berlalu dengan alunan sendu dalam sujud kita diatas lembaran
tahajjud dn istikharahy…InsyaAllah inilah pencarian kita…

Wassalam

Khamis, 9 Disember 2010

AJAIB CINTA

APA GUNANYA KITA PUNYA CINTA
ANDAI JODOH TIDAK MENGIZINKAN KITA BERSAMA
Ya Allah .. kenapa perlu kau ambil dia daripada aku..??..Ya, benar mungkin ada hikmah disebaliknya..rase perluke aku bercinta.?? sedangkan aku tak tahu siapa jodoh aku di pengakhiranya?? tipulah jugak kiranya tak punye rase cinta? sudah pasti ALLAH jadikan manusia itu berpasang-pasangan mana mungkin untuk kita tolak apa yang telah ALLAH perkatakan..
satu hari B aku mesej aku...
------------------------
B { bb , B nie cinte ke berape bb ea.?? }
BB { B cinte ke 3, bb }
B { Oh,, jadi Siape cinte pertama bb? }
BB { 1 - MR.XX , 2 - MR. XX }
B { betul ke diorang cintekan bb ? }
BB { erk..entah maybe..?? kalau tak takan couple kan.?? }
B { ye ke.?? kalau diorang dan bb sendiri saling mencintai kenape break off ? }
BB { yeah ! betul jugak thats means itu maknanya bukan cinta ?? }
B { sayang mungkin tapi tidak cinta :) }
BB { but why ?? how can u said like that ? }
B { because cinte tu expensive , please think k bb }
BB { erk.. ok..[ malu aku] }
===========
betul ape yg b cakap..cinte tu expensive kalau cinte tu murah ..orang boleh buat cinte tu ibarat pakai buang....kalau kite bertepuk sebelah tangan bermakna cinta kita tu tak ikhlas..tapi tak bermakna tak bahagia sebab cinte tu boleh di pupuk....sikit2 lame2 jadi bukit...genggam bara api biar sampai jadi arang...
for me love is miricle...semua org mampu memiliknya walaupun pada hakikatnya ia mahal....please be nice with your soul...


tibe2 waktu nie aku teringatkan ji hoo sunbe huh! seriously after aku watch BOF then aku mule selongkar KBS - korean band terus aku jatuh cinta dengan THE LEGEND - SS501

Boleh di katekan lagu2 diorang aku obses.Berbalik pada cerita BOF yang aku tengok aku mula faham apa erti "soulmate"

SOULMATE - is a person with whom one has a felling on deep and natural like affinity,love,intimacy,sexuality,spirituality and campability

no wonder la aku tak suke end of the story because aku dapat rase yang jandi tak serahkan seluruh jiwa dan raga dia pada si rambut lobak terpaksa jandi dan jihoo korbankan perasaan sendiri demi kebaikan semua..betul kebahagiaan yang kita inginkan kadang2 tak semuanya dapat,,yang penting dalam kehidupan kebahagiaan sebenar adalah apabila kita sendiri dapat membuatkan seseorang itu bahagia..itu yang benarnya..namun ini tak bermakna kita tak mampu bahagia cuma dalam sesetengah perkara kite perlu positif dalam realisasikannya..

Selasa, 7 Disember 2010

MAMPU KE AKU SABAR

"HIDUP ITU AKAN TEGUH JIKA SABAR MENJADI TUNJANGNYA"
sabar..sampai bila perlu kita sabar dalam menghadapi apa jua bicara tentang hidup...ye benar dan tak dinafikan jika kita sabar ganjarannya...kita sendiri tak dapat nak jangka,,,,tapi selagi kita bernama manusia,,sabar kita tetap ada had nya kan...tapi kenape kesabaran aku tak mampu untuk bertahan lebih lama dari apa yang aku jangka kan.?? kadang2 aku fikir kenapa kita perlu sabar dalam menghadapi keadaan yang bukan sepatutnya kita hadapi...bagi istilah kesabaran di tempat aku sekarang ialah aku terlalu sabar dalam menjaga hati orang lain,,,sampai masa hati yg ade dalam tubuh aku terlalu sakit dan sukar untuk hadapinya,,bukan mudah,,,,bukan mudah untuk ignore ape jua org buat pada aku,,tapi demi menjaga persahabatan,,,hanya sabar yang mampu aku buat,,,tapi kesabaran aku tak lama,,,sebab ia memakan diri aku sendiri...kenape perlu kita buat baik pada orang,,,kenape perlu kita jaga hati orang walhal mereka tak sedikit pun terlintas untuk berbuat perkara mahmudah pada kita.....??? sampai masa yang sakit tu akan jadi racun dalam diri sendiri.......sampai bila aku tak tahu,,,,,,,,,lama lama jadi macam lemak.,,besifat tepu...hmm,,
Ya Allah kuatkan kesabaranku sehingga aku mampu sabar untuk menghadapinya.....amin,.,

Sabtu, 16 Oktober 2010

SALAH FAHAM TIMBUL LAGI,,ADUYAI

hurm,,aku sendiri pun tak taulah nak cakap ape lagi,,masa aku tulis entry nii aku sendiri rase macam pedih hati ( rase hati aku nie berdenyut sakit ) lebih kurang macam tu lah..ade je masalahnyer...aku cakap kasar sikit tak boleh ..orang terus salah faham dengan aku,,tapi kalau orang lain cakap boleh pulak kan.aduhai apelah nasib aku agaknye...ye memang nak jaga hati orang bukan senang..lebih baik jaga hati sendiri..tapi pada masa yang sama jangan la kita pentingkan diri sangat..dari malam tadi sampai siang nie ade je masalah,,ape nak jadilah aku sendiri tak taw..ye dia cakap aku *IA*...,,takpelah nak buat macam mana...tu hak dia,,,tapi sungguh dia tak paham nada aku bercakap..housemate - - minta maaf andai kata2 akak mengores hati kau...tapi sayang ko tak boleh paham cara nada akak bercakap sedangkan bila orang lain cakap macam tu ko ignore je-- apepun akak mintak maaflah,,terpulang pada ko samada ko nak maafkan akak atau tak...ape yang akak tau ko tak nak dengar explaination akak,,so ko dah buat keputusan untuk tidak berkawan dgn akak lagi its ok,,


tibe-tibe fon aku berbunyi,,,,tut,,tut,,tut,,,tut,,,(sewaktu aku sedang menulis entry diatas)


aku pun angkat..sah,,junior yang marah dengan aku tadi..lege rasenye dia masih mahu bercakap dengan aku..amin,,,,amin,,aku tak mau la gaduh2 dengan dia sebab jahat2 dia aku tau dia tu baik,,,

.......hope friendship remains and never can end.~~
ni la junior aku yg touching dengan aku tu.....nurul nadia....(maafkan akak ea sayang)..

Khamis, 14 Oktober 2010

BUDAK KELAS AKU









wah..!!! ramainye classmate aku,,hehe mesti sumer orang tertanya2 : " eh mira classmate kau ade 5 orang jerk.??" heehe..aku sudah lali dgn pertanyaan sedemikian rupa.Ya..classmate aku 5 orang jer..semuanye kepala gila2 dan sehati dan sejiwa... aku perkenalkan ea..






1) Cik Puan Seri Salma Amira @ Siti Nurhaliza (aku)


2) Cik Puan Sulaily@ Sindbay/Sembey


3) En. Khairil Niza @ Kay'a


4) En. Muhammad Azwan @ Bai Wan


5) En. Amaluddin @ B' Amar




diluar lingkungan kepala otak aku untuk dapat duudk satu meja dgn diorang especially Bai Wan dgn B' Amar....bukan ape..before this sepatah haram aku tak bercakap dengan dioarng tapi lame2 bile dah duduk 1 kelas masing2 naik tocang,,malas g kelas la itu la ini la.,,hehehehe tapi ade lah sorg mamat nie aku pun tak taulah dia suke sangat time presentesion,,jarang mamat muke mcm dia nak wat present kat depan,,heheh (walaupun 1 kelas tak ramai) heheh kelakar je rase bile di letakkan dalam satu jumlah yg kecil...dan kelas kiteorang speacial sikit iaitu di library sampai pustakawan yg jage jat situ pun pelik dengan kadar kekerapan kami ke sana,,hehehe setelah di explain sebaik mungkin oleh lecturer aku,,so far semua dah selesai...


Kami diberikan bilik sederhana untuk muat dalam 8 orang,,so kire ok lah kelas yg sederhana untuk kami yg jumlah tak ramai nie ngeh,,ngeh,,ngeh,,apepun sekarang nie kami dalam perancangan untuk membuat research mengenai cara pembentukan company dan bagaimana mereka mengaplikasi kan task2 tertentu dalam bidang kerja mereka so....harap ape yg rancangakan akan berjalan dengan baik (kalau jadik la ye kwn2) but if kalau tak jadi,,bermakna ke kilang YAKULT la kite hehehe,,,paling2 dapat YAKULT percuma huhu....k la mate aku dah mengantu yg teramat sangat so jumpe di lain masa....




















Sabtu, 9 Oktober 2010

DIK JA JANGAN LUPA AKAK


salam buat SITI NURHAFIZAH BT MUSTAFA..a.k.a dik ja..../ terima kasih sebab selama fiza jadi roomate bilik akak macam2 yg akak dapat share dengan fiza...susah senang kite sama2..sedih gembira pun same2..harap fiza tak lupa akak tau,,selalu berhubung dengan akak,,,aku sayang sangat kat junior aku ni,,,dia dah macam kakak aku pulak,,dia banyak ajar aku jadi manusia yg indipendent walaupun pada masa yang sama dia banyak sakitkan hati aku tapi aku tau bila dia dah takde susah aku nak dengar celoteh mulut murai dia tue,,rindunye-rindunyer,,~~sape nak masak untuk aku lepas nie ngeh,,ngeh,,nampak nye aku kene masak sendiri la nie ea,,,huhu sian kat aku,,
fiza nanti p paktikal kat kelantan jgn lupe akak na...paktikal baik2..akak doakan fiza dapat terus lalui apa yang bakal berlaku di hadapan,,lepas ni ade beberapa lagi yang akan menyusul.........tunggu,,,,,

sayang sangat kat fiza,,,thanks jaga akak selama nie.....i will miss u alot .

Ahad, 29 Ogos 2010

CRYING SHOULDER



Aku jarang bagitau orang lain apa yang aku rasa

kalau aku bagi tau sekalipun

aku cuma dapat bagi tahu perkara2 yang merapu je

tanpa memberitahu perkara yang sebenar2nya

.............................................

aku tak tahu siapa yang akan paham aku

dan aku jugak tahu tiada siapa yang akan amik kisah

tapi betul ke.??

entah aku tak dapat jawapanya..

.....

yang aku tahu..aku selalu pinjamkan bahu aku pada orang..

tapi bila masa aku tiba

aku hanya mampu menangis sorang2.

aku takut untuk bergantung pada orang lain

kerana aku takut satu hari nanti aku takde siape2..

aku tak boleh nak jadi independent gurl

==========

dan sebenarnya

aku takut orang lain sakitkan aku,,

dan buat aku kecewa

maka dengan itu aku senang berkawan dengan diri sendiri

walau adakalanya aku akur

aku keseorangan

dan rase sangat sedih

......


Rabu, 4 Ogos 2010

RUMIT DAN MENYAKITKAN

sukar rasenye nak himpunkan kekuatan bila mana kita sendiri berada dalam keadaan goyah.

Aku tak kuat tapi aku memerlukan kekuatan dalam menghadapi nya...Ini semua qada dan qadar Allah maka dengan itu aku harus akur dengan fitrahnya.

Sedih bila mana sebuah rumah yang dibina tiba2 gyah dengan sedikit ujian dari Dia..hurm aku harap selepas ini semuanya berjalan seperti sediakala...

Aku tak tahu kenapa aku sedih sangat bila perkara ini berlaku tapi aku tahu,,yang benar tetap berpihak pada kebenaran,,walaupun kebnarannya memang benar2 menyakitkan..

apepun aku tau,,aku tak boleh membenci orang2 di sekeliling aku,,kerana mereka lah ,,,setiap sudut ruang hidup aku di penuhkan,,,,,terima kasih kepada semua warga rumah 671...mira harap semua ini akan menjadi iktibar kepada kita semua dalam mengeratkan lagi silatulrahim antara kita.



Mira minta maaf kiranya mira terkasar bahasa tapi,,itu tidak bermakna mira bersikap kurang ajar cuma Mira inginkan kepastian,,keadilan dan kesaksamaan agar selepas ini tiadala unsur2 yg boleh menyebabkan kite semua berpecah,,,



salam sayang buat warga 671 -



kak ani , ida , wani , asma , fieza , nadia , kak sue , kak ima....love you alwayss from bottom my heart

Jumaat, 9 Julai 2010

MAAFKAN AKU TEMAN

,,MaAfKaN AkU,,

Duhai sahabat,,
ampunkan ak kerna tidak prnh mgnli erti sgsara y kau lalui,,
ampunkan ak kerna seringkali mmbuat kau terluka,,
ampunkan ak kerna mmungkiri sebuah iktn janji,,
ampunkn ak kerna m'jdi punca terlerainya iktn ini,,

Duhai sahabat,,
pd mulanya bgitu sukar untuk ak mnrima tmprn hebat ini,,
ak hilang punca dsaat kau mula m'jaohkan diri,,
ucpn p'pshn y kau ungkapkan mmbuatkan ak smkin jatuh,,
kau shbt y ku snjungi dulu semakin sarat dengan kbncian t'hdp diri ini,,
ak semakin sesat dlm mncari kbnrn dlm ceritera khdupan,,
terasa smkin brt ujian y mnimpa diri,,

Duhai sahabat,,
kata2 azimat darimu tidak pernah ku lupa,,
kjayaan mu amat ku snjungi wlaupun ak x mmpu mgiringi,,
sudah lebih setahun tempoh p'pshn ini,,
stiap saat manis b'smamu x kn ku singkirkan dr kotak hatiku,,
stiap y pahit semakin jaoh ak singkirkan dm mncari redha dr NYA,,
ak smakin kuat stiap kali mendoakn kjyaan dn ksjshteraan mu d sana,,
ak disini masih m'cari sinar dn butir2 kjyaan y smkin hmpir mberikan wrna,,
yakni wrna y mncorkkn knbali kggln y prnh ku alami,,

Duhai sahabat,,
stiap kali t'kngkn dosa ku pdmu,,
smkin pdih bahang apiNYA y ku rasakan,,
ak mysl akn sgle p'buatn ku y dlu amt keji dn jijik,,
ku cuba basuhi dosa ini dgn sgle prbuatn mndkatiNya,,
namun masih ad sisa y tinggal d dlm hati ini,,
seringkali ak merasakn taubat ku tidak dterimaNya,,
ku basahi bibir ini dgn zikrullah,,
ku gagahi hati ini untuk terus yakin akn nkmat dn ujian y mnmpa,,
ku saratkan hati dgn rasa khmbaan y terlalu hina,,
ku kukuhkan benteng diri dgn dhn2 ma'rifah,,
ku rela dipanggang sprti BILAL andai itu untuk mguji keimanan ini,,
ku rela ditusuk sprti SUMAYYAH andai itu menguji btapa agungnya cinta d hati untuk YA RABB,,
ku rela dbunuh sprti HAMZAH andai itu peluang untuk ku mnbus sgla dosa,,
ku rela dibakar seperti IBRAHIM andai itu untuk mguji rasa rindu y teramat pd sang pencipta,,
ak rela untuk mghadpi sglanya andai itu untuk mguji kkuatan cinta teragung untukMU YA RABBI,,

Duhai sahabat,,
andai shja dberikanNya peluang ntuk b'temu dikau kmbali,,
akn ku nyatakn btapa hati ku sarat dgn dedaunan keinsafan,,
btapa kata maaf seikhlas-ikhlasnya dari bibir mu amat ku pinta,,
ingin ku tmpilkan peribadi ku y penuh dgn tranformasi ini,,
ak bukan lgi ak y dulu,,
kini ak muncul dgn keperibadian y baru,,
y semakin sarat mmncari cintaNYA,,
hanya satu y tidak akn prnah berubah,,
kau tetap sahabat sejati ku,,
mahupun di dunia dan akhirat y psti,,
ak semakin redha dgn pemergianmu kerna itu mgjr ku erti khdupan y sbnr,,
andai perpisahan ini adlah ssuatu y baik dariNYA,,
aku x kn prnh mysl dan berkecil hati,,
kerna ak myayangimu kerna ak terlalu kasih dan cinta akan ILAHI,,
smoga pertemuan y manis kita mnjadi kbnrn di syurgaNYA nnti,,

Isnin, 14 Jun 2010

MY KAKAK TERSAYANG





Salam sayang buat kakak ku yang sangat2 disayangi..muah!! firstly aku nak intro my lovely sister call ~ ZURA~ atau lebih di kenali sbg IBU @ KAK YUYA..



Wahh rindu bangat sama dia..sedar tak sedar kak zura akan menamatkan zaman bujangnya dgn hubby dia yang tercinta...hopefully semuanya akan berjalan lancar seperti majlis kawin pengantin2 seluruh dunia..



Kak...mira harap akak akan kuat dalam menempuhi alam perkahwinan....mira sayang sangat kat akak....terima kasih sebab sayang mira jugak hehehe...



Akak doakan mira dengan blck ea...untuk ikut jejak langkah akak....Semoga di majlis itu nanti akan terserlah cahaya kegembiraan di wajah akak dengan hubby akak.........i love you so much.

Ahad, 13 Jun 2010

MY SUNBEA !! SS501

HJL

Kim Hyun Joong

  • Korean:김현중 Chinese: 金賢重
  • SS501 Leader
  • Nickname: dog or cow
  • Birthday: 1986/06/06
  • Zodiac: Gemini
  • Seoul origin
  • Height: 183cm
  • Weight:63kg
  • Blood type:B
  • Education: Kyonggi University, Department of electronic digital music
  • Family member : Parents, Elder brother
  • Hobbies : swimming, workout, basketball, football
  • Talents : guitar, paino
  • idol : Lee Hyori
  • dream girl : straightforward, like friend
  • own body part that like most : eyes
  • motto : You can only live once
  • In 2008 starred in MBC variety show, “We got married”; 2009 Korean Drama Boys Over Flowers (South Korean version of “Meteor Garden”), which of Yoon Ji-Hoo


YS

Heo Young Saeng

  • Korean: 허영생, Chinese:許永生
  • SS501 Prince
  • Nickname : Otter
  • Birthday: 1986/11/03
  • Zodiac: Scorpio
  • Gochang gun Jeollabuk origin (born in Guangzhou City, Gyeonggi-do)
  • Height 178cm
  • Weight 63kg
  • Blood Type: O Type
  • Family member : Parents
  • Hobbies: Online game, listening to music, self-portrait (photos)
  • Talents: Piano, voice intimation
  • idol : Song Hye-gyo
  • First Love: Middle school with a girl three years older than him
  • ideal girl: cute, considerate, intelligence
  • motto: I need to overcome all the difficulty to keep go on


KJ

Kim Kyu Jong

  • Korean: 김규종, Chinese:金奎鐘
  • SS501 Center
  • Nickname: Center
  • Birthdate: 1987/2/24
  • Zodiac: Pisces
  • Blood type: A type
  • Height / Weight: 181 cm / 65kg
  • Education: All Beijing Normal University affiliated High School (graduate) Baiji University of the Arts Department of Music (studying in)
  • Family member: Parents, little sister
  • Hobbies: listening to music, reading, basketball
  • Talents: Magic
  • idols: Wu Shijing
  • ideal girl: someone like idols Wu Shijing, warm hearted
  • Motto: No regrets, I would like to challenge all!


JM

Park Jung Min

  • Korean name: 박정민, Chinese: 朴政玟
  • SS501 SEXY CHAIRMA
  • Nickname: Horse
  • Birhday: 1987/04/03
  • Zodiac: Aries
  • Seoul origin
  • Height: 185cm
  • Weight: 66kg
  • Blood Type: O Type
  • Education: Dongguk University, Normal University affiliated high school, Kyonggi University, Department acting
  • Family member: Parents, elder sister
  • Hobbies: listening to soft music
  • Talents : Tap dance
  • idol: Gao Ying
  • ideal girl: with long hair
  • always saying: some English expression like “Oh! my goodness”
  • motto: always living with thankful heart


HJB

Kim Hyung Joon

  • Korean name: 김형준, Chinese: 金亨俊
  • SS501 baby
  • Position: Main vocal, Rap
  • Nickname: dinosaur or rabbit
  • Birthday : 1987/08/03
  • Zodiac: Leo
  • Seoul origin
  • Height: 181cm
  • Weight: 66kg
  • Blood Type: O Type
  • Family member: Parents, little brother (Kim Ki Bum @ U-Kiss)
  • Education : Dongguk University Teacher’s College High School (Middle school of it), Kyonggi University (still attending)
  • Hobbies: basketball, listening to music, online game
  • Talents: fanciful constellation of talents
  • idol: BoA
  • ideal girl: Feminine, hard-working
  • motto: no matter what I encounter, I won’t give up

SS501 COME BACK !! FIGHTING!!!



Five Year later

They keep their promise for Fans

Five of them are still together with us

.

Triple S

who support them no matter what happen

With

Our heart full of L.O.V.E.

.

Today is the date we should express our feeling for them

.

Today is the date we should express our love for them

.

Today is the date we should memorize forever

.

.

.

.

.

Here I want to say to SS501

You may not know how you change my life

.

You may not know how you mean to me

.

You may not know how I need you in my life

.

You may not know how I want to be with you all

.

I just don’t really know how to express my feeling in deep

I just want to say from my heart

.

I LOVE YOU ~ 사랑해요 ~

.

Even though I am not with you all from day 1

However

I will definitely with you all

UNTIL FOREVER … 영원토록 …

*************************

SS501

.

5 주년 축하

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


여러분의 인생은 행복으로 가득하다고 …영원토록

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


SS501(pronounced as Double-S 501 or Deo Beul E Seu Oh Gong Il) is a popular South Korean boyband under management of Daesung Entertainment, also known as DSP Entertainment. The name of the band is a combination of the alphabet and numbers that have special meanings in them. The first “S” stands for “Super”. The second “S” is an abbreviation for whatever they want to be that starts with an S, Star/Singer etc. The number 5,0 and 1 means `five members united as one forever.’ Their official fan club is known as “Triple S”. There are only three official Triple S currently, but more are surfacing from other countries and waiting for DSP to recognize them.



DUNIA BELUM BERAKHIR BERMAKNA DIA MASIH PANJANGKAN UMURKU

Go to fullsize image

SELAMAT HARI JADI BUAT DIRI AKU


Sedar tak sedar cepat je mase berlalu tak sangka aku dah makin besar sekarang nie

apepun aku patut bersyukur sebab dapat terus bernafas dalam dunia ciptaan Allah ini.

Terima kasih kepada semua kawan2 yg bagi ucapan selamat kat aku,,,thank you very much

hopefully pemikiran aku akan lebih matang dari masa kesemasa dan akan sentiasa ada orang

disekelilling aku yang sentiasa bagi aku semangat dan sokongan..terima kasih ...muah!!

Jumaat, 7 Mei 2010

JASA BONDA


SALAM SAYANG BUAT MAMA..TERSAYANG


PUAN AISHAH ZAWIAH BINTI HAMID


SELAMAT HARI IBU


SEMOGA MAMA AKAN TERUS MENJADI MAMA YANG TERBAIK UNTUK


KAMI SEKELUARGA. DAN JUGA MIA HARAP MAMA AKAN TERUS SUCSESS DENGAN


KERAJA YANG MAMA CEBURI...PLEASE JANGAN LA TEGAS SANGAT..hehehe

Ahad, 11 April 2010

sob..sob..sob kasihan kat diri aku sendiri

~salam pertemuan~


moga kalian semua berada dalam keadaan sihat sejahatera

lama sungguh aku tak update blog kat sini

bukan ape banyak perkara lebih penting untuk aku laksanakan

namun aku harap semuanya berada dalam keadaan baik2 saja.


entry kali ie memang menyedihkan aku...rumah kediaman kolej

yang akududk sekarang ni telah di masuk pecah oleh pencuri durjana

sungguh aku tension dan benggang dengan keadaan ini


lesap barang2 aku~~waduh sedih bangat..

antara barang aku yang dikebas




1 . cincin emas aku

2 . rantai emas aku

3 . duit cash aku rm150

4 . kad maybank aku yang berpuluh ribu dalam tu




namepun qadar dan qadar yang perlu aku terima.....

dah buat laporan polis.....tapi kad maybank aku tetap tak siap2 lagik..benci sungguh

harap lepas ini tiadakejadia seperti ini berulang lagi.

biarlah desasiswa ini aman dan damai dari mimpi ngeri.

aminnnnnn