Selasa, 7 Disember 2010

MAMPU KE AKU SABAR

"HIDUP ITU AKAN TEGUH JIKA SABAR MENJADI TUNJANGNYA"
sabar..sampai bila perlu kita sabar dalam menghadapi apa jua bicara tentang hidup...ye benar dan tak dinafikan jika kita sabar ganjarannya...kita sendiri tak dapat nak jangka,,,,tapi selagi kita bernama manusia,,sabar kita tetap ada had nya kan...tapi kenape kesabaran aku tak mampu untuk bertahan lebih lama dari apa yang aku jangka kan.?? kadang2 aku fikir kenapa kita perlu sabar dalam menghadapi keadaan yang bukan sepatutnya kita hadapi...bagi istilah kesabaran di tempat aku sekarang ialah aku terlalu sabar dalam menjaga hati orang lain,,,sampai masa hati yg ade dalam tubuh aku terlalu sakit dan sukar untuk hadapinya,,bukan mudah,,,,bukan mudah untuk ignore ape jua org buat pada aku,,tapi demi menjaga persahabatan,,,hanya sabar yang mampu aku buat,,,tapi kesabaran aku tak lama,,,sebab ia memakan diri aku sendiri...kenape perlu kita buat baik pada orang,,,kenape perlu kita jaga hati orang walhal mereka tak sedikit pun terlintas untuk berbuat perkara mahmudah pada kita.....??? sampai masa yang sakit tu akan jadi racun dalam diri sendiri.......sampai bila aku tak tahu,,,,,,,,,lama lama jadi macam lemak.,,besifat tepu...hmm,,
Ya Allah kuatkan kesabaranku sehingga aku mampu sabar untuk menghadapinya.....amin,.,

Tiada ulasan: