Isnin, 25 April 2011

MY MAK TEH

~ we all luv u ~

Apa agaknya khabar mak teh yea....hanya mampu msg mak teh je,,,sbb kalau call mesti perasaan sebak menguasai diri,,Bukan aku saje,,maksu & achik pun mcm tu jgk...lates aku dgr condition mak teh mkin truk....YaAllah..aku x sanggup nak terima kehilangan seorang auntie yg sgt2 baik hati..mak teh menghidap penyakit breast cancer..tahap kritikal dah skrg...tapi Alhamdulillah akutgk dia seoraang yg tabah depan suami , anak2 dan juga keluarga....kami semua syg sgt kat mak teh...makteh ni ringan tulang,baik hati,sporting,periang,sopan santun,,lemah lembut dan mcm2 lagi,,,yang paling penting dia ni sabar org nya.....

Yea memang aku tidak nafikan bahawa setiap yg hidup pasti akn mati namu,,aku harap sangat Allah tidak mengambil nyawanya terlalu awak kerana,,dia masih mempunyai anak2 kecik yg dahagakan kasih sayang seorang wanita bergelar ibu...mungkin sakit yg di tanggung hanya dia yg tahu..tetapi aku dan saudara mara yg lain masih berharap Allah saluran kekuatan dalam dirinya..agar harus terus tabah dalam menghadapi dugaan hidup..makteh selalu update condition kat mama..sampai mama sendiri sebak,,,,bukan mama je,,semua saudara mara....apa yg kami boleh buat...melawatnya...dan sentiasa membuatkan dia gembira...agar semangat utk dia terus hidup semakin kuat...bayangkan walaupun tahap kritikal..dia masih bekerja...betapa kuatnya semangat seorang wanita yg ingin terus bernafas dalam kehidupan ini...aku sangat kagum pada makteh...aku tak boleh lupa masa hari raya pertama tahun lepas..semua makcik2 bersalam dgn makteh sambil berpeluk2kan kerana takut lepas nie tiada lagi hari aidilfitri utk beliau...aku sendiri tak sanggup melihat adegan tersebut..terpaksa aku menangis secara sorok2 sebab aku takut aku tak dapat cium tgn dia pada waktu akan datang..selepas ni aku harap kebahagiaan dan kekuatan akan teus bersama makteh dalam megharungi kehidupan ini....

Kepada semua yg baca entry nie..tolong doakan yea makteh akan terus bersemangat utk teruskan kehidupan ini...aku sangt harapkan doa yg ikhlas dari kalian...terima kasih....

“ Ya Allah izinkan keajaiban berlaku pada mak teh ku,,hakikat kami tidak mampu melawan takdirmu...tapi berilah keizinan kepada dia utk terus menikmati hidup yg singkat ini bersama kami..org2 disekeliling yang amat menyayanginya.”.

Aminn ya rabbal alaminn

1 ulasan:

Unknown berkata...

weyh, dh trok sgt k keadaan makteh? hurmm.. kita hnya bole doa j..