Rabu, 1 Jun 2011

FREND :)


Bukan mudah untuk menceritakan atau meluahkan sesuatu..

Adakalanya terpaksa berkira dengan diri sendiri samada ingin mengkongsikanya atau tidak pada seseorang yang kita percayai..

Sebelum nie aku memang ade ramai kawan..dan aku suke kawan dengan ramai orang..tapi lama2 aku percaya yang kawan yang ramai pun tak bererti ape2 .. ½ tu hanya mempergunakan aku,,, bila aku baik dia pijak kepala aku...tapi aku. Tak pulak mcm tu rasanye.... tapi takpe demi menjaga persahabatan...diam adelah lebih bermakna.,,kalau tidak makin rosaklah perhubungan tue..

Ada benarnya...bukan semua kawan itu jahat Cuma..sesetengahnya tidak boleh di terima akal akan sikap mereka itu....bila kita bersahabat...biarlah ikhlas...sebab baru dapat pahala...kalau setakat nak gunakan untuk kepentingan peribadi,,buat ape... Apalah salahnya susah senang bersame2...

Ingat lagi ade sorg junior nie...aduhai... nak ikut kepala dia je,, ade satu hari tu dia lapar,,aku baru balik dari kelas... aku tak makan lagi,, actually memang penat sangat mase tu,,dengan tugasan yang menimbun,,,balik pulak sorang2 jalan kaki tengah hari tu... sebelum tu aku pegi tapau makanan untuk perut aku kononye utk launch... tibe2 dia ajak aku g kedai...dia lapar,,, aduhai malasnyer,,,memang penat kot mase tue...lepas tu aku terus je sua nasi bungkus kat tangan aku..sekali dgn air sirap mase tue... aku cakap la...nah amik lah,,akak dah makan tadi,,,, tak rase lapar lagi...makan lah takpe..akak tau kamu lapar.... dia pun amik jelah,, hehehe..

Tapi takpe...aku sendiri tak boleh tengok kwn2 aku lapar,,sebab aku tau mcm mane rase lapar tue......

Mcm2 lagi lah kalau nak cite..tapi sekarang nie org2 yang aku sayang dan aku percayai semuanya dah takde....hilang sekelip mate..,pada siapa lagi aku nak percayai.?? Untuk aku luahkan sesuatu,,untuk aku kongsikan suka duka..???

Takpe..maybe one day aku bisa bertemu dengan seseorang itu..... insyaAllah...

Mia~~

Kebaikan yang kamu buat hari ini...

Akan ade hikmahnya....

Cuma Allah saje yang mengetahui..

Kerana dia yang Maha Mengetahui..

Apa yang dijanjikan untuk hambaNya...

Yang penting kite kene ikhlas & redho...

Amin..



1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sahabat itu umpama mata yang memerlukan cermin mata..... fikirkan...