Jumaat, 16 September 2011

LA TAHZAN MIA



macam2 masalah sedang menguasai diri aku sekarang....
semua kene simpan dalam hati....
kene kunci kuat2....
kalau terpecahlah...alamatnye meletup la sistem usus2 dalam badan aku nih..
kelmarin kau nagis mia.... malam tadi 2 trip kau nangis... x penatke.?
aku rase puas bile aku nangis ,  x susahkan sesiapa pun..
yang aku perasan friendlist kat facebook dah 600 orang , 
tapi bila aku keluarkan statement macam ni :

"Ya Allah , Kau kurniakanlah aku seorang manusia yang boleh menjadi sahabat baik aku.... yang boleh pinjamkan telinga,masa,ruang & kata2 untuk aku... tak semua manusia mampu memikul tanggungjawab tersebut... dulu aku ada tapi... sekarang dah takde....."


nak tau ape hasilnye?? - seramai2 kawan kat fb tu... seorang pun no respons ...
sedih gile aku dibuatnye... cum cikgu daniel je yang click butang like tu...
aku rase macam nak delete je semua friend kat fb tu....


yang aku hairan.. bila sesetengah daripada mereka memerlukan aku .. aku sentiasa bersedia untuk mereka.. aku tak mintak dibalas cuma yang aku fikirkan dan rasa... itulah perangai manusia... bila kita tak bersama dengan masalah dia... dia cakap kite ni sombonglah takde semangat setiakawanlah...hei... aku bencilah.. korang bile nak share masalah & kisah sedih korang dengan lapang dada aku terima dan senang hati tanpe rase malu korang datang..... aku terima je... tapi...bile hal yang mengembirakan korang..mak aii mcm lupe daratan... manusia jenis apakah kalian?? marah? memang aku marah...yang lebih pentting aku sangat2 kecewa....


aku ni nak kate baik sangat tu tak lah,, aku rase dah mcm orang bodoh dah...
lepas ni aku x nak dah dengar masalah korang ..sebab korang takde nilai give and take langsung...


BETULA PEPATAH CAKAP;


KAWAN KETAWA SENANG DI CARI,
KAWAN MENANGIS.... HAMPES SEMUA HILANG...


dan aku sebagai manusia percaya...
BUKAN SENANG  NAK CARI KAWAN YANG BOLEH DIPANGGIL SAHABAT...
sangat mengecewakan.....


kepada arwah,,,, aye masih memerlukan kamu.... walaupun yang ade bayang2 kamu...cukuplah untuk berkongsi ape yang sedang aye rasekan sekarang....








4 ulasan:

T4K4 berkata...

jadi adakah mia memerlukan kawan untuk like komen tersebut?

sory kalau tanya soalan sebegini tapi oppa rasa tak perlu la menangis hanya kerana tidak ada insan yang like status tersebut,

^ Mia Merra ^ berkata...

cube bace betul2 ape yg cube mia sampaikan , mia tak sebut pun pasal like status ke,, yg cume mia mention kat situ cikgu daniel je yang like update status tersebut, so okeylah kan.. dan pada masa yg sape ape yg mia cube highlight kan ialah,, org yg selalu call, jumpe mia,, cite pasal masalah diorang dgn bla bla bla. life diorang , mia sbg kwn sedia mendengar ... tapi mereka2 tuh.??? mia tak bodoh lagi nak nangis sebab takde sape nak like update status tersebut... jauh sekali nak harapkan balasan.. but sebagai manusia mereka tak mampu nak berfikir ke.? ok lah mungkin oppa x faham ape yg mia rase skrg.. dan mungkin oppa x faham ape yg mia cube sampaikan. - agak tersindir dan terasa apa yg oppa cube sampaikan , wasalam

sayyidah nafisah berkata...

Assalamu alaikom, Miraaaa..

ni K.ida in the house!!!!!!!what s up dear?
jgn sedih2 I m here ok, maybe nnti kita boleh sembang2 :)

^ Mia Merra ^ berkata...

waalaikumsalam kak idah... long tie no see u... tak tau la kak..kebelakangan ni..emosi nak marah tu ade je... bile marah sure2 jadik sedih pastu nangis baru puas hati...
akk pulak apa khabar skrg ni..??? harap sihat2 ye..

miss you <3